Tutorial : Buang Garis Dot Dot Pada Newer, Older, Home Icon


Ini merupakan tutorial pertama aku. 

Actually, aku tak tahu nama 'garisan dot dot' tu yang sebenar apa, so aku cuma gelarkan sahaja benda tu "garisan dot dot pada newer, older dan home icon " sebab benda tu sebaris dengan icon icon itu semua.


Itulah bendanya .Kalau korang dah tukar tulisan "Newer , Older dan Home" kepada Icon . Benda tu tetap ada . Bagaimana nak buang ?

Cara nak buang garis itu adalah seperti berikut :

1. Pergi Dashboard ----> Template ---> Edit HTML

2. Tekan kotak kode itu .

3. Tekan Ctril+F

4. Cari kode
.blog-pager {
background: $(paging.background);
}
5. Buang kode tu.

6. Save Template .

Selesai .

Alhamdulillah, aku dah pun buang kode tu , dan inilah hasilnya,,



Dah hilang dah garisan dot dot tu. :D 

~ Selamat Mencuba ~

Post a Comment

2 Comments

  1. nice sharing weh.. benda tu memang selalu menyemak dalam hidup aku ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha,, tau tak per,, benda tu mencacatkan pemandangan mata . :D

      Delete

Setiap kata adalah doa.
[ Untuk maklum balas yang pantas, sila email : thebigsengkuang@gmail.com ]